Sesja, obrony i rekrutacja w czasie pandemii. Sprawdź FAQ.
Zadaliście nam wiele pytań dotyczących sesji, obron czy rekrutacji w trakcie trwania pandemii i całościowego przeniesienia działalności uczelni na on-line. Zebraliśmy je w jednym miejscu, posegregowaliśmy, opatrzyliśmy odpowiedziami, a teraz przekazujemy do waszej informacji.
1. W jakim terminie jest przewidziana sesja egzaminacyjna? Także sesja poprawkowa?
Planowane terminy pozostają obecnie bez zmian. Studenci i dydaktycy zostaną poinformowani o terminach miesiąc wcześniej.
2. W jakiej formie odbędzie się sesja? Na jakich zasadach?
To zależy od rozwoju sytuacji (pandemii) oraz decyzji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW). Jeśli będzie taka konieczność, to Akademia jest przygotowana do przeprowadzenia egzaminów on-line. Egzaminy mogą być przeprowadzone zarówno w formie pisemnej (np. test dostępny danego dnia, w godz. od-do) lub ustnej (webinary).
3. Jeżeli będzie on-line, to co z tymi osobami, które nie posiadają odpowiedniego sprzętu, np. wyposażonego w kamerkę?
Będzie istniała możliwość przeprowadzenia egzaminu w formie pisemnej (także on-line).
4. Jak będzie oceniana taka sesja?
Kryteria oceny pozostają bez zmian.
5. Jak chcą Państwo zapobiec ściąganiu?
Metody zapobiegania ściąganiu podczas egzaminu on-line są podobne do tych stosowanych podczas egzaminu stacjonarnego.
6. Co się stanie, jeżeli ktoś się nie stawi na egzamin?
Konsekwencje niestawienia się na egzamin pozostają bez zmian.
7. Co w takim razie z poprawkami?
Egzaminy poprawkowe odbędą się zgodnie z planem. Jeżeli zaistnieje taka konieczność – również mogą odbywać się on-line.
8. W jaki sposób będą odbywały się obrony prac dyplomowych?
Jeśli pozostaniemy przy formie on-line, to będę one realizowane w formie webinarów. Takie egzaminy już się odbywają w naszej Uczelni.
9. Jak będą one wyglądały?
Struktura pozostaje taka sama, tzn. będzie obecna komisja i student, komunikujący się za pomocą webinaru. Przewidujemy pomoc techniczną podczas obron. Obrony będą zapisywane i archiwizowane, a protokół egzaminacyjny pozostaje bez zmian. Zagadnienia kierunkowe i specjalnościowe będą takie same jak podczas obrony stacjonarnej.
10. Czy będzie internetowe zakończenie roku akademickiego?
Tak, jeśli pozostaniemy przy nauczaniu zdalnym.
11. Czy planowane jest wcześniejsze rozpoczęcie roku akademickiego? Czy istnieje opcja skrócenia wakacji?
To zależy od decyzji MNiSW.
12. Co ze stypendiami naukowymi, które są przyznawane na podstawie średniej? Czy zmienią się terminy składania wymaganych dokumentów?
Terminy pozostają bez zmian.
13. Co ze studentami, którzy są na ostatnim roku studiów, a więc w tym roku kończą naukę w Akademii, a nie mieli możliwości odbycia praktyk ze względu na ograniczenia związane z pandemią?
Informacja na ten temat jest zamieszczona w Wirtualnym Pokoju Studenta.
14. Jak będzie przebiegała rekrutacja na pierwszy rok, w związku z przesuniętym terminem matur?
Będzie ona dostosowana do tego przesunięcia. Rekrutacja rozpoczyna się 18 maja i będzie trwać jak co roku do końca września. Zależnie od rozwoju sytuacji może zostać przedłużona.
15. Na koniec pytanie, które zadaje sobie każdy student. Czy jest możliwość, że sesji nie będzie?
Nie ma takiej możliwości.
Rekrutacja na studia I i II stopnia e-mail: rekrutacja@puw.pl tel. (+48) 42 63 15 800 tel. (+48) 42 63 15 801 | Rekrutacja na studia podyplomowe |